Tag: verotus

  • Sorry all you international readers, this is only in finnish!

    SMOTO ry on jäätänyt lausuntonsa koskein tulevaa moottoripyörien omistamiseen kohdistuvaa veroa/ lakimuutosta varten. 13 sivuinen lausunto on kokonaisuudessaan luettavissa täältä!
    Yhteenveto kyseisestä lausunnosta on lyhykäisyydessään tämmöinen:

    Suomen Motoristit ry vaatii, että kevyiden moottoriajoneuvojen veron valmistelusta luovutaan, koska
    – verolta puuttuvat sekä yleiset veropoliittiset perusteet että liikenteen verotukseen liittyvät perusteet
    – vero kohtelisi moottoripyöriä epäoikeudenmukaisesti henkilöautoihin verrattuna
    – verolla on haitallisia vaikutuksia alan elinkeinoihin ja työllisyyteen
    – veropohjan epävarmuuksien vuoksi oletettu verotulon lisäys ei tule toteutumaan
    – veron käyttäytymisvaikutukset voivat johtaa moottoripyöräilystä kokonaisuudessaan kannettavien verotulojen vähenemiseen.
    Paljon aiheesta käytyä keskustelua, median julkaisuja ja lausuntoja kerätty tänne.
    Edit 1. february:
    Lakiesitys tulossa kiireellisenä eduskunnan käsittelyyn viikolla 8!
    Miksi ihmeessä näin idioottimainen lakiesitys vain etenee ja etenee? Lue lisää täältä!
  • Hallitus ajaa uutta veroa. Tulevan veron lopullinen kertymä voi hyvinkin olla jopa negatiivinen ja laskelmia tästä on useita. Hondaa maahantuovan yrityksen Stefanie Brandt-Tallqvist sanoo sen blogissaan niin paljon paremmin kuin minä niin lukekaa sieltä! Ranttilaiset -blogi
    Aiheesta on nyt myös aloitettu nimien kerääminen adressiin. Alle vuorokaudessa nimiä on kerätty jo 10000! Laita sinäkin nimesi täällä: http://www.adressit.com/moottoripyorat_pidettava_verottomina
    Nyt myös MP69 on ottanut kantaa mahdolliseen veroon, lue lisää täältä.
    (Sorry to you all international readers, this is about possible new tax in Finland which is about to come… so writing is only in Finnish!)