Tag: vero

  • Sorry all you international readers, this is only in finnish!

    SMOTO ry on jäätänyt lausuntonsa koskein tulevaa moottoripyörien omistamiseen kohdistuvaa veroa/ lakimuutosta varten. 13 sivuinen lausunto on kokonaisuudessaan luettavissa täältä!
    Yhteenveto kyseisestä lausunnosta on lyhykäisyydessään tämmöinen:

    Suomen Motoristit ry vaatii, että kevyiden moottoriajoneuvojen veron valmistelusta luovutaan, koska
    – verolta puuttuvat sekä yleiset veropoliittiset perusteet että liikenteen verotukseen liittyvät perusteet
    – vero kohtelisi moottoripyöriä epäoikeudenmukaisesti henkilöautoihin verrattuna
    – verolla on haitallisia vaikutuksia alan elinkeinoihin ja työllisyyteen
    – veropohjan epävarmuuksien vuoksi oletettu verotulon lisäys ei tule toteutumaan
    – veron käyttäytymisvaikutukset voivat johtaa moottoripyöräilystä kokonaisuudessaan kannettavien verotulojen vähenemiseen.
    Paljon aiheesta käytyä keskustelua, median julkaisuja ja lausuntoja kerätty tänne.
    Edit 1. february:
    Lakiesitys tulossa kiireellisenä eduskunnan käsittelyyn viikolla 8!
    Miksi ihmeessä näin idioottimainen lakiesitys vain etenee ja etenee? Lue lisää täältä!
  • Ensin alkuun uutinen:
    http://www.hs.fi/autot/Trafi+antanut+ajokieltoja+ajoneuvoveroa+maksaneille++syyn%C3%A4+liian+suuret+maksuer%C3%A4t/a1407465421376
    Ja perään aika helkutin monta isoa kysymysmerkkiä!! Tai siis????
    Mihin ihmeeseen on tämä Suomi mennyt ja menossa? Veroja ei saa maksaa liikaa muka? En ymmärrä tätä ollenkaan!!??
    Virkamiehet ovat täysin unohtaneet että he istuvat pallillaan meitä (kansalaisia) varten eikä toisinpäin!
    Me nimittäin (veronmaksajat) maksamme heidän palkkansa. Huooh! Käsittämätöntä!