Tag: Survey

  • Kommentteja ja vastauksia taannoin tehdystä TET Finland kyselystä

    Vastaus: En halua puuttua juurikaan muiden maiden TET-reitteihin mutta jos asiaa on vähänkään seurannut niin Virostahan on jo poistettu jotain reittejä ja ongelmat ovat siellä paljon suurempia kuin meillä täällä Suomessa.
    Suomessa vaikeusasteen lisääminen vaikuttaisi myös siihen että sitten runsaamman sateen aikaan saattaisi tulla pätkiä mistä ei enää ajamalla pääse. Ja toinen syy on se että reittien pitää olla laillisia eli teitä pitkin mennään. Ne muutamat OffRoad-pätkät mitä meillä on ovat semmosia mihin on lupa tai on muuten tiedossa ettei ongelmia tule.

    Vain yksi itäinen ja läntinen reitti ei riitä! Reittien määrällä pidetään ns. paine yhdelle reitille mahdollisimman pienenä. Pienempiä single-track reittejä/ vihjeitä otetaan mielellään vastaan jos jollain on tiedossa semmoinen mihin maanomistaja antaa luvan.
    POI -merkintöihin yritetään tehdä parannusta koko ajan.

    Luvallisia reittejä meillä kaikki onkin. Jos johonkin ilmestyy ajokielto niin reittiä muutetaan.
    Suomen tiestöstä lähes 70% on yksityisteitä ja niistä reilusti yli puolet saa kunnalta rahaa ylläpitoon. Silloin nämä tiet ovat käytännössä tienkäyttäjän kannalta samanlaisia kuin julkiset tiet. Olisi mahdotonta ruveta selvittämään niitä yksityisteitä mitkä eivät tukea saa. Ja tosiaan kun näissäkään ei sitä kieltomerkkiä ole niin oletuksena lain mukaan niissä saa ajaa.

    Transeurotrail.org sivuilta löytyy ns. “Code of Conduct” jota kaiken järjen mukaan suurin osa TET-reittiä ajavista kuljettajista noudattaa.

    Reittien vaikeustasoa ei ilmoiteta muuallakaan Euroopassa joten siinä asiassa noudatamme samaa standardia kuin muissakin TET-maissa. Reittien kuvauksien lisäämistä rajoittaa gpx tiedostoon liitettävän tiedon määrän rajallisuus.
    We follow the same standard as in other TET countries -the difficulty of differents sections is not told. Adding route descriptions is limited by the amount of data that can be included in a gpx file.

    Kaikki vihjeet paremmista reiteistä otetaan mielenkiinnolla vastaan!

    POI -pisteisiin olisikin tarkoitus vähän keskittyä tulevina kausina.

    Ainakin minä ja tiedän että moni muukin joka ajaa adventurepyörällä, ajaa mielummin soratietä kuin asfalttitietä. Siksi reitti pyritään viemään sorateille.
    Pihapoluista tai muista turhista koukkauksista olisi hyvä saada raporttia, tarkoituksella ei mennä kenenkään pihan poikki!

    Juuri näin! Tästä tulossa lisää tietoa myöhemmin.

    Aika nopeasti päivitys saadaankin nettiin jos tarve vaatii.

    Onhan noita jo aika monta!

    Valituksia ei tälläkään hetkellä tule kuin vain muutamia yksittäisiä per kesä joten negatiivisen vaikutuksen suhteen ei tarvitse olla huolissaan.

    TET reitti kulkee laillisilla teillä joten mitään syytä poistamiselle ei ole.

    Norjassa TET-kuskit joutuvat maksamaan monessa paikassa tienkäytöstä maksun. Tätä toivoisin Suomeenkin paljon enemmän kun laki antaa siihen jopa mahdollisuuden!

    Email: fin@transeurotrail.org

  • Survey on TransEuroTrail Finland
    Olen toiminut nyt melkein 4 kesää TransEuroTrail Finland eli TET Suomen reittivastaavana.
    Tänä aikana ajettavien reittien määrä on kasvanut kahdesta (2 sections) yhdeksääntoista (19 sections).
    Samaan aikaan myös ainakin Viro, Latvia, Puola, Romania, Kroatia ja Kreikka ovat kasvaneet ja uusia maita on liittynyt mukaan (ainakin Saksa, Sveitsi, Luxemburg, Montenegro)
    Nyt olisi aika saada vähän lisätietoa teiltä käyttäjiltä? Onko menty oikeaan suuntaan? Mitä odotatte tulevaisuudelta?
    Siellä kysytään mm. tämmöstä: