Tag: moottoripyöräkerho

  • Olen Janne 8v ja meidän alakerrassa on moottoripyöräkerhon talli. Siellä
    käy paljon motoristeja. Motoristit on kivaa porukkaa. Siksi istunkin siellä
    tallilla aina kun äidin silmä välttää. Motoristit kertovat jänniä juttuja.
    Olenkin jo oppinut paljon jänniä juttuja moottoripyöristä ja motoristeista.
    Moottoripyörässä pitää olla loivennettu keula. Topi-sedän Harrikassa on jo
    tosi loiva keula. Kerhon sedät kun aina sanoo, että Topin pitää joka aamu
    loiventaa, että se lähtee käyntiin. Moottoripyörässä pitää olla ääni. Kerhon
    sedät jaksavat aina vertailla ja puhua äänistä. Meidän mummulan lähellä on
    varmaan kanssa moottoripyöräkerho, kun äiti sanoo, että se on huolissaan
    meidän mummusta kun se kuulee ääniä joka yö. Ei äidin pitäisi olla
    huolissaan. Motoristit on kivoja ihmisiä. Motoristit maalaavat itse
    pyöränsä. Ainakin luulen niin koska kaikilla kerholaisilla on eriväriset
    pyörät vaikka ne on kaikki tuotu maahan harmaana. Kerhon parasta jätkää
    sanotaan kingiksi. Kingi uskaltaa ajaa sisälläkin. Kuulin, kun kerhon sedät
    juttelivat että viime kesän rotkorallissa ne oli kuunnelleet mökin
    ulkopuolella kun kingi antoi Minnalle kyytiä aamuun saakka.
    Moottoripyörän renkaan rikkoutuminen on vaarallista. Sinä yönä kingiltä oli
    kumi puhjennut ja Minna joutui aamulla käymään lääkärissä. Kerhon sedät
    pitävät moottoripyöristään hyvää huolta. He puhuvatkin koko ajan
    “hoidoistaan”, kingin Arielissa on kai jäykkä perä. Joidenkin hoidoista en
    osaa sanoa, mutta kerhon sedät puhuvat jatkuvasti hyvistä peristä. Minnankin
    kohdalla ne sanoi niin, vaikkei Minnalla olekaan moottoripyörää. Mutta niin
    ne sedät välillä puhuu puskureistakin eikä moottoripyörissä edes ole
    puskureita.
    Motoristit pitävät luonnosta ja ympäristöstä hyvää huolta. Eilen Topi-setä
    sanoi, että nyt ei voi polttaa ruohoa kun on kulovaroitus. Kaikki sedät
    nauroivat ja joku sanoi Topi-sedälle, että kun on näin lämmin, sille ei voi
    edes antaa ryyppyä tai kone tukehtuu. Sitten joku korjasi, ettei Topi-setä
    käytä ryyppyä, kun sillä on ruiskunsa. Äiti ei tykkää kun minä istun
    tallilla kerhon setien kanssa. Näin pienelle ei kuulemma saisi puhua niin
    rivoista asioista. Minä en ymmärrä mitä äiti tarkoittaa. Eikä siellä ole
    mistään rivoista puhuttu paitsi kerran jostain jäähdytysrivoista mistä minä
    en käsittänyt mitään. Mutta sanoi äiti mitä hyvänsä, minusta tulee isona
    motoristi. Minun moottoripyörässä on iso ääni, loiva keula ja hyvä perä. Minä
    liityn isoon moottoripyöräkerhoon nimeltä kuusysi. Vaikka luulen että se on
    jotenkin uskonnollinen kerho. Aina, kun kerhon sedät puhuu kuusysistä, ne
    puhuu myös lähetyssaarnaajasta.